Ontdek onze blogartikelen:

want een investering in kennis
levert de beste interesten op

Hoe kan een website bijdragen aan jouw onderneming?

Hoe kan een website bijdragen aan jouw onderneming?

Een onderneming zonder website is niet meer in te beelden, maar biedt het ook effectief een meerwaarde?

Vraag je jezelf af hoe een website kan bijdragen aan jouw onderneming?

Hier volgen alvast enkele waardevolle voordelen:

1. ALTIJD BESCHIKBAAR

Jouw website is altijd open, 24/7, dus jouw klanten kunnen altijd in contact komen met jouw onderneming wanneer het hen uitkomt. Iedereen heeft tegenwoordig een drukke agenda, dus ze zullen appreciëren dat ze ten allen tijden kunnen vinden wat ze nodig hebben zonder daarvoor te moeten langsgaan of bellen. Een contactformulier invullen, een blogartikel lezen, reserveren, jouw portfolio bekijken of jouw nieuwste collecties ontdekken... het kan allemaal wanneer het hen past.

2. COMMUNICEER REGELMATIG MET UW KLANTEN

Mensen zullen je in gedachten houden wanneer je regelmatig van je laat horen. Het is veel gemakkelijker om te verkopen aan mensen die je reeds kennen en vertrouwen, dus laat van je horen en blijf in hun gedachten. Regelmatig een nieuwsbrief of een aankondiging op jouw website zal helpen om beter te communiceren met jouw klanten. Daarbijkomend is het een goed idee om deze communicatie ook door te trekken naar de verschillende sociale netwerken (Facebook, Twitter, Instagram,...). Dit zijn goedkope kanalen om er voor te zorgen dat de band met jouw klanten onderhouden wordt.

3. DEEL JE EXPERTISE

Het is niet voldoende om enkel informatie te delen over jouw producten of diensten. Jouw professioneel advies kan jou een streepje voor geven op de concurrentie en kan zelfs leiden tot een verkoop. Bekijk je website als een werknemer, die jouw klanten voorziet van advies en kennis over het vakgebied van jouw onderneming.

4. VERSTERK JE GELOOFWAARDIGHEID

Een goed ontworpen website zal de geloofwaardigheid van jouw onderneming en merk versterken. Anderzijds zal een mindere of verouderde website jouw onderneming voorstellen als amateuristisch of ongeörganiseerd. Door jouw klanten op een professionele wijze te voorzien van informatie geef je aan dat je anticipeert op hun noden en het is de ideale manier om ze alvast kennis te laten maken met de goede service van jouw onderneming.

5. VERHOOG JE BEREIK

Er is geen enkele manier die zo'n groot bereik mogelijk maakt als een website, en het gebruik van het internet stijgt nog jaar na jaar. Als je geen goed geplaatste website hebt, dan zal iemand anders deze potentiële klanten aantrekken. Jouw website maakt jouw onderneming kenbaar voor iedereen die opzoek is naar wat jouw onderneming te bieden heeft.

6. BESPAAR OP MARKETING

Met jouw website en jouw sociale media bereik je snel en gemakkelijk een breed publiek, zonder dat je moet betalen voor reclamemateriaal, drukwerk en verzending.