Ontdek onze blogartikelen:

want een investering in kennis
levert de beste interesten op

Laat uw website maximaal renderen met Google Adwords

Laat uw website maximaal renderen met Google Adwords

Stel: u heeft een dienstenbedrijf en na lang beraad heeft u beslist om een gloednieuwe website te laten bouwen. Een professionele website die tot in de puntjes uitgewerkt is en uw bedrijf aan meer offerte aanvragen moet helpen. Vol trots stelt u uw vernieuwde website voor op sociale media, en u krijgt niets dan positieve reacties. Na enkele dagen bekijkt u de statistieken van uw website nog eens, maar wat blijkt... uw bezoekersaantallen zijn teruggevallen naar een handvol bezoekers per dag. Al snel stelt u zich de vraag waarom uw website zo weinig visibiliteit krijgt, nadat u zoveel tijd en middelen heeft geïnvesteerd. Is het internet dan toch niet zo effectief als verhoopt?

Nee! Het internet is wel degelijk een effectief kanaal om uw bedrijf te laten groeien, maar enkel  een mooie website is daarvoor niet voldoende. U moet er ook voor zorgen dat uw website gevonden wordt en Google is daarvoor het uitgelezen hulpmiddel

De tijd waarin men de telefoonboek raadpleegde, om bijvoorbeeld een loodgieter te zoeken, ligt al lang achter ons. Google heeft deze rol overgenomen. Is men op zoek naar een bepaalde dienst of product, dan is Google the place to be!

Waarschijnlijk wist u dit al wel, maar waarom komt uw website niet onmiddellijk te voorschijn wanneer men zoekt naar uw diensten, en blijft uw website onzichtbaar met haast geen bezoekers en resultaten als gevolg? Is die gloednieuwe website dan toch niet zo goed als gedacht?

Nee, uw website kan perfect geoptimaliseerd zijn en alle zoekwoorden bevatten die u zichzelf maar kan voorstellen om gevonden te worden in Google, maar dit biedt helaas geen garanties. Als nieuwe website is het alles behalve evident om een plaatsje te verkrijgen op de eerste pagina, want de concurrentie heeft hetzelfde gedaan en zijn voor Google inmiddels gevestige waarden. Bovendien heeft Google recent het aantal betalende advertenties in zijn zoekresultaten verhoogt waardoor het voor websites die niet adverteren nog moeilijker is geworden om op die eerste levensbelangrijke pagina te verschijnen.

Wilt u dus gevonden worden en meedingen naar die potentiële klanten die via google op zoek zijn naar uw diensten, dan is het aangeraden om te gaan adverteren op Google. Maar we horen het u al denken... weer kosten? en levert dat wel iets op?

Uit ervaring kunnen wij u geruststellen dat het wel degelijk rendabel is om te adverteren via Google Adwords, indien u dit in combinatie doet met een doelgerichte website. Graag delen wij alvast enkele voordelen mee die Google Adwords biedt ten opzichte van andere marketing inspanningen:

DE RESULTATEN ZIJN FLEXIEBEL EN MEETBAAR

Het grote voordeel van online marketing, tov traditionele media zoals tv / radio / print, is dat de resultaten enorm gemakkelijk te meten en analyseren zijn. Adverteert u op verscheidene zoektermen, dan kan u perfect analyseren welke zoektermen goede resultaten opbrengen en welke niet. Ook kan u perfect achterhalen hoeveel het kost om resultaten te behalen met bepaalde zoekwoorden en of deze al dan niet rendabel zijn. Niet tevreden over de resultaten van bepaalde advertenties? Dan past u deze met enkele klikken aan of zet u het op non-actief.

Google Adwords is ook uiterst flexibel. Zo kan u bijvoorbeeld:

  • Perfect bepalen op welke zoektermen u gevonden wilt worden.
  • Bepalen welk doelpubliek u wilt aanspreken. Wilt u dat enkel mensen die in de provincie Antwerpen wonen en nederlands spreken uw advertentie kunnen zien? Dan is dit perfect mogelijk!
  • Wilt u niet enkel zichtbaar zijn in Google, maar ook via Gmail, Youtube en andere partnerwebsites van Google, dan kan u dat eenvoudig instellen

SNELLER DAN SEO

Het nadeel van SEO (het optimaliseren van uw website om op een organische manier in de zoekresultaten van Google te komen) is dat het soms maanden kan duren alvorens u tussen de vele concurrenten zichtbaar wordt en uw website zich bewezen heeft tov Google. Dit is niet het geval met Google Adwords. Van zodra u uw campagne op Google Adwords activeert krijgt u onmiddellijk resultaten.

Niet enkel levert het onmiddellijk resultaten, u kan ook direct analyseren welke zoektermen goed presteren en welke u beter achterwegen laat. Deze informatie kan trouwens ook gebruikt worden om later uw SEO strategie voor de lange termijn te bepalen.

Want versta ons niet verkeerd... SEO is belangrijk en moet verzorgd worden. Maar als u direct meetbare resultaten wilt dan is Google Adwords een must.

U HEEFT CONTROLE OVER DE KOSTEN

Het leuke aan Adwords is dat u kan instellen hoeveel u maximaal wilt spenderen per dag. Dit houdt in dat u zelf de controle bewaart over hoeveel u spendeert. Het enige gevolg hiervan is dat van zodra uw dagbudget gespendeerd is, uw advertentie die dag niet meer getoond zal worden. Merkt u anderzijds dat de advertenties het gewenste resultaat opleveren dan kan u dit budget onmiddellijk verhogen. Deze schaalbaarheid is enorm handig wanneer u bijvoorbeeld in korte tijd veel leads of offertes wilt verkrijgen.

HET HELPT U BETER TE DOEN DAN DE CONCURRENTIE

Omdat Adwords zo snel resultaten oplevert, vergeleken met SEO, hebt u een enorm voordeel tov uw concurrenten. U verschijnt onmiddellijk op de eerste pagina voor de zoektermen van uw keuze.

Maar wat als uw concurrenten ook adverteren op Google? 

Geen probleem... the only way to beat them is to join them!

Door de vele zoekopdrachten die ingegeven worden op Google en de gelimiteerde budgetten die ingesteld worden zullen uw inspanningen niet zonder resultaat blijven.


---------------------------------------------------------

Heeft u al eens geadverteerd op Google? Welke features vond u dan het meest effectief?

Of heeft u nog niet geadverteerd via Google, maar zou u het wel eens willen uitproberen? Contacteer ons dan, en wij helpen u met veel plezier op weg!