Ontdek onze blogartikelen:

want een investering in kennis
levert de beste interesten op

Waarom je als ondernemer niet zonder blog kan?

Waarom je als ondernemer niet zonder blog kan?

Als ondernemer wil je zoveel mogelijk mensen laten kennis maken met je bedrijf en een uitstekend instrument dat je daarbij kan helpen is een blog. Een blog opzetten kan in de meeste gevallen in de huidige omgeving van je bedrijfssite. Natuurlijk is een blog opstarten de eerste stap. De tweede en natuurlijk logische stap zijn jouw artikels die je schrijft voor jouw blog. Maar waarom is een blog nu net zo belangrijk voor een ondernemer?

Een blog werkt vernieuwd en verfrissend

Een statische website is niet meer van deze tijd. Als bedrijf wil je vernieuwend overkomen en daar kun je een blog perfect voor gebruiken. Zodra je een nieuwe dienst op de markt brengt kun je direct een blogbericht de deur uit sturen. Ook kun je de blog gebruiken om dieper op bepaalde zaken in te gaan. Zo kun je de voordelen van je producten of diensten benoemen of inspelen op nieuwe ontwikkelingen in je branche bijvoorbeeld.

Je website genereert meer bezoekers

Het vernieuwen van je website is niet alleen wenselijk voor je bezoekers, ook zoekmachines kijken tegenwoordig naar de updatefrequentie van je website. Websites die niet of nauwelijks worden ge-update doen het minder goed in de zoekresultaten in vergelijking tot websites die regelmatig worden vernieuwd. 

Hoe hoger je website in de zoekresultaten staat, des te meer bezoekers je zult genereren. Heb je minder bezoekers dan je eigenlijk wilt hebben, dan is een blog starten een heel goed idee. Tenslotte kan een blog jou helpen organische links te verzamelen, een vorm van gratis linkbuilding. Schrijf je interessante artikelen waar anderen graag naar linken, dan verbeter je de vindbaarheid van je website maximaal!

Je kennisniveau neemt toe

Het schrijven van blogs zorgt ervoor dat je meer te weten komt over de onderwerpen waar je over schrijft. Je volgt het nieuws en verdiept je in bepaalde zaken voordat je met het schrijven begint. Langzamerhand wordt je een kennisexpert, zonder dat je het doorhebt. 

Potentie?le klanten die vragen hebben kun je op een gegeven moment moeiteloos beantwoorden. Daarnaast kun je met de opgedane kennis je eigen diensten en producten verbeteren en een hogere omzet cree?ren.

Interactie met je bezoekers

Interactie met je doelgroep is een voordeel dat je er gratis bij krijgt wanneer je een eigen blog opzet. Lezers van je blogartikelen kunnen het bericht delen via social media zoals Facebook, Twitter en LinkedIn. Wordt je blog bericht gedeeld, dan vergroot je het bereik.

Daarnaast kunnen lezers reageren en vragen stellen. Al deze geinteresseerde lezers zijn potentie?le klanten waar je wellicht echte klanten van kunt maken. Door antwoorden te geven op vragen en jezelf te mengen in discussies ontstaat er al snel waardering. Hoe beter jij je best doet, des te meer potentie?le klanten zullen leiden naar effectieve klanten.


Ben je nog steeds niet overtuigd of heb je andere tips die belangrijk zijn? Laat ze dan zeker weten via de comments onder het artikel.

Bron: bloovi.be